Hogyan kerülhet oldalad a Google találati lista élére? SEO alapok weboldal tulajdonosoknak

Hogyan kerülhet oldalad a Google találati lista élére? SEO alapok weboldal tulajdonosoknak

with Nincs hozzászólás

Tegyük fel, hogy elkészült az új weboldalad. Valószínű nem azért lettél weboldal tulajdonos, hogy csak te és a szűk családod gyönyörködjön benne😊. Célod is van vele. Azt szeretnéd, hogy minél több emberhez eljusson a tartalma, és hasznot termeljen a céged számára. Ehhez elengedhetetlen, hogy a keresőmotorok könnyen megtalálják azt, sőt, a találati lista élén hozzák ki egy-egy keresés alkalmával.

 

Na az erre való törekvést nevezi a szakma KERESŐOPTIMALIZÁLÁSNAK (=SEO/Search Engine Optimization). Valójában egy több stratégiát, technikát és taktikát magába foglaló tevékenység, célja pedig hogy egy webhely a keresőmotorok (google, bing, yahoo) találati oldalain minél magasabb helyezést érjen el, mindezt organikus, vagyis normál, nem fizetett módon. Kizárólag azért, mert a Google úgy gondolja, hogy ez a weboldal releváns a keresésként beírt kifejezésre.

Ezzel szemben a FIZETETT HIRDETÉSEKKEL (Google Ads, vagy PPC/Pay-Per-Click hirdetések) úgy kerülhetünk a találati lista élére, hogy a hirdetésünkre való kattintás után fizetünk a Google-nek. Vagyis nem kell hozzá, hogy hirdetésünk releváns legyen a keresésként beírt kifejezésre.

 

Ha weboldal tulajdonos vagy, első körben arra kell törekedned, hogy a SEO alapján érj el minél jobb eredményeket, mivel sokkal költséghatékonyabb megoldás, mint a Google Ads.

 

Bár a Keresőoptimalizálás egy külön szakma, nekünk weboldal készítőknek is tisztában kell lennünk az alapvető SEO ismeretekkel. Különösen azért, mert egy részére mi is hatással tudunk lenni.

 

Ezért nézzük meg, melyek a SEO kulcstényezői

Három alapvető tényező határozza meg a weboldalad értékét a Google szemében: a Technikai SEO és a On-Page SEO elemeit a weboldalad fejlesztője állítja be, míg az Off-Page SEO tényezőiről neked, a weboldal tulajdonosának célszerű gondoskodni.

 

  1. Technikai SEO: az oldalad technikai felépítése

Ez biztosítja, hogy az oldalt indexálni tudja a Google algoritmusa, ezáltal pedig értelmezni tudja az on-page SEO elemeket rajta:

  • az oldal gyorsasága (az első betöltődési idő lehetőleg 2 mp alatt legyen)
  • az oldal által nyújtott felhasználói élmény (UX/User Experience)
  • az oldal reszponzivitása (a mobilbarát oldal azonos tartalmat és felhasználói élményt kínál a desktopos, a tabletes és az okostelefonos felhasználóknak)
  • SSL titkosítás van-e (a https előtag és a kis zöld lakat a biztonságos adatáramlást jelzik, ezáltal javul az oldaladba vetett bizalom)
  • GDPR kompatibilis-e az oldal (adatkezelési tájékoztató elfogadtatása a szükséges helyeken, cookie sáv megjelenítése, stb..)

 

  1. On-Page SEO: az oldalad tartalma mennyire releváns az adott kulcskifejezésre

Vagyis az adott oldal valamennyi elemét a tartalomra optimalizáltan kell beállítani:

  • elsődleges kulcsszó (primary keyword)
  • oldal címe (title)
  • URL struktúra
  • címsorok (headingek: H1, H2)
  • navigáció, oldaltérkép
  • meta leírás (meta description)
  • belső linkek
  • kifelé mutató linkek
  • képek címe (image title), alt text
  • a tartalom minősége, frissessége
  • a tartalom formázása (paragrafusok, bekezdések, szöveg)
  • social media összekapcsolása az oldaladdal

 

  1. Off-Page SEO: minden olyan külső tényező, ami hatással van a weboldaladra

Vagyis hogy mennyire népszerű az oldalad, mennyi külső link mutat rá lehetőleg nagy látogatottságú oldalakról, social media felületekről:

  • Webszövegírás (SEO szempontoknak megfelelő, a szükséges kulcsszavakat optimális arányban tartalmazó, valamint marketing szempontból is hatékony minőségi szöveg írása; ehhez érdemes erre szakosodott külső szolgáltatót keresni)
  • Linképítés (az oldaladra mutató linkek; fontos hogy a külső oldal mennyire megbízható, mennyire friss a link, hány van belőle, stb..)
  • Social media (mennyire vagy aktív a különböző közösségi média felületeken, és mennyire népszerű az oldalad; mennyire tudod aktivizálni a követőidet, érkeznek-e a lájkok, kommentek, oldal értékelések)
  • Google maps (regisztráltad-e céged a térképen, közzé tetted-e a lényeges adatokat, érkeznek-e az értékelések, valamint ezekre időben válaszolgatsz-e)
  • Youtube videók, Pinterest tartalmak közzé tétele
  • Vendégblogolás (jó minőségű vendégcikk írása vendég oldalakon, lehetőleg visszalinkelési lehetőséggel)
  • Hírlevél (így tarthatsz közvetlen kapcsolatot a weboldalad követőivel, fontos a GDPR szabályok betartása a feliratkoztatásnál)
  • PR (céged fontos eseményeiről PR cikket is írhatsz, eljuttathatod a médiának)
  • Influencerek (egyre elterjedtebb marketingkommunikációs eszköz az Influencerek révén történő ’hirdetés’, ami szintén nem egy elvetendő lehetőség)

 

Ez mind szép és jó, de miért nehéz az új oldalak SEO-ja?

Mert még vadonatújak. A Google-nek először fel kell térképeznie azokat. Irreális várakozás, hogy az új oldalak már az indulás után mindjárt jó pozíciókat érjenek el a találati listákon.

Az új oldalaknak még nincs domain történetük, míg a konkurens oldalak feltehetően már régóta működnek. Az új oldalakon még nincs elég tartalom, nincs elég vissza mutató link, valamint még nem alakult ki a megfelelő méretű és aktivitású követőbázis sem.

A szakemberek azt mondják, az első évet nyugodtan vehetjük az építkezés évének. Ha pár hónap után sem érzékelünk előrelépést, jobb eredményeket a találati listában, felkereshetünk egy SEO szakembert. De ne adjuk fel, ne veszítsük el a reményt, hiszen a SEO egy rendkívül hosszadalmas, és alapos odafigyelést igénylő munka.

És ami a legfontosabb, soha ne hagyjuk magára a weboldalunkat, az online jelenlétet. Maradjunk aktívak mind a weboldalunkon, mind az Off-Page SEO fentebb részletezett területein.

Szeretnéd felvenni velem a kapcsolatot? Írd meg részletesen elképzeléseidet!