Mi az arculat?

Cégvezetőként sok egyéb mellett neked is törekedned kell a céged harmonikus és egységes megjelenésre. Talán még nem fogalmaztad meg magadnak, de ezt a harmonikus egységet hívják arculatnak.

A szakma szerint az arculat egy cég, vagy közösség azonosítására szolgáló külső jegyek (formák, színek, képek, hangok stb.) összetett rendszere.

Egységes és tudatos megjelenés, amely összetéveszthetetlen és sajátságos jegyeket hordoz az adott szervezeten belül és annak kifelé irányuló kommunikációjában. Segít a beazonosításban és az egységes szervezeti megjelenésben, amely az ügyfeleknél az első benyomást jelenti. Az egyedi, azonnal felismerhető képi világ megkülönböztet a konkurenciától, és bizalmat kelt a vásárlókban. Legyen szó egy kis- és középvállalati szegmensbe tartozó cég megjelenéséről, vagy egy óriásvállalatéról, az arculatnak professzionálisnak, egyedinek és könnyen felismerhetőnek kell lennie.

Melyek az arculat formai elemei?

A színek, betűtípusok, formák, illetve ezek alkalmazása minden nyomtatott vagy elektronikus anyagon:

névjegy

levélpapír

honlap

hirdetések, apróhirdetések (pl. személyzetis hirdetések)

cégtábla, irányító táblák

cégautó

Mindezek alapja a megfelelő céges logó, amely a szervezet vagy szolgáltatás egyedi, jól felismerhető, azonosításra szolgáló jele, minden vállalati designnak az egyik központi eleme.

Milyen a hatásos logó?

Egy logó nem csak a vizualitásról, vagy egyszerűen a szépségről szól. Amellett, hogy nem árt, ha jól néz ki, elsősorban az üzleti célok elérését kell támogatnia. A logó ugyanis sokat elmond a cégről vagy a márkáról, minden a logónál kezdődik. De vajon megfelelő-e az üzenet?

A hatásos logó 5 legfontosabb ismertetője:

  1. Eredeti
  2. Testre szabott
  3. Sokoldalú
  4. Emlékezetes
  5. Időtlen