Weboldal készítés és webdesign

Célom, hogy a mikro -és kisvállalkozásokat segítsem céljaik elérésében, támogatva azt az egységes vállalati arculat megteremtésével, fejlesztésével.  Hiszen az egyedi, azonnal felismerhető képi világ megkülönböztet a konkurenciától, és bizalmat kelt a vásárlókban. Az online jelenlét pedig ma már elengedhetetlen: minden kijelzőn optimálisan megjelenő, felhasználóbarát weboldalakat tervezek kisvállalkozásoknak, hogy lássák, a professzionális megjelenés nem csak a nagy multik fegyvere lehet.

Milyen a jó weboldal?

  • Konkrét céllal jön létre, a marketing stratégia fontos eleme és szerves része.
  • Keresőoptimalizált: a láthatóságról a hatékony keresőoptimalizálásnak köszönhetően a keresőmotorok gondoskodnak.
  • Felhasználóbarát: Menürendszere, átláthatósága, könnyű navigációja jól vezeti a felhasználót a célja felé. A design nem cél, hanem eszköz a jól használhatóság irányába, segíti a felhasználót abban, hogy egyszerűen, gyorsan megtalálja amit keresett.
  • Egyedi, értékes tartalommal bír: a látogató értékes információra vágyik. A jó weboldal a Google-nak is szól, hisz a rendszeresen frissülő és releváns tartalmakat tartalmazó honlapokat előrébb sorolják a keresőmotorok.
  • Minden kijelzőn tökéletesen olvasható: a mobil kommunikációé a jövő, sőt már a jelen is, ezért engedhetetlen, hogy a honlap tartalma tableten, mobiltelefonon is jól megjelenjen, azaz reszponzív legyen.
  • Gyorsan betöltődik: rohanó világunkban a látogatók nem szeretnek várakozni, ha az oldal nem töltődik be gyorsan, már tovább is állnak.
  • Korszerű funkciókat tartalmaz: hatékonyan és gyorsan eljuttatja a látogatót a céljához és egyben teljesíti azt a célt is, amiért létrejött a honlap.
  • Adminisztrációs felülete is könnyen kezelhető.

Mit tudjon még egy webáruház a fentieken kívül?

  • egyszerű használat
  • megfelelő termékleírások
  • megfelelő minőségű termékképek
  • kiemelt, akciós, kapcsolódó termékek
  • termékértékelések
  • készletkezelés
  • kuponok, törzsvásárlói rendszer, ajándékkártya funkció
  • részletes ASZF
  • megfelelő fizetési - és szállítási módok
  • részletes, terméktulajdonságok szerinti kereső
  • automatizált termék import
  • gyors oldalletöltés
  • HTTPS biztonságos kapcsolat
  • GDPR kompatibilitás

Így dolgozom – A weboldal készítés folyamata

A személyes, telefonos vagy online konzultáció során felmérem Ügyfelem igényét, közösen meghatározzuk az elvégzendő feladatot.

Az előzetes megbeszélés szerinti munkáról elkészítem az árajánlatot, majd szerződést kötünk. Weboldal készítésnél a teljes ár 40%-áról díjbekérőt küldök, ugyanis ez egy több héten át tartó közös munka lesz.

  1. Ügyfelemmel konzultálva, és a keresőoptimalizálás szempontjait figyelembe véve megtervezem a weboldal struktúráját, a menüpontokat.
  2. Mindeközben Ügyfelem összegyűjti és rendelkezésemre bocsájtja a jogtiszta, megfelelő minőségű és felbontású fotókat, illetve a szöveges tartalmakat. Ezek hiányában - a választott weboldal csomagtól függően - én is beszerezhetek jogtiszta képeket, melynek feltételeit szintén lerögzítjük.
  3. Webszöveg írást nem vállalok, de tudok ajánlani webszövegírót vagy SEO szakembert erre a feladatra.
  4. A terveket csak akkor véglegesítem, ha mindenki elégedett, és azt kapta amit várt.

Ez a kedvencem, a kreatív szakasz. WordPress tartalomkezelő rendszert használok, a weboldalak tehát WordPress oldalak lesznek.

  1. Grafikai tervezés: elkészítem a megjelenítendő tartalomhoz és struktúrához illeszkedő egyedi webdesign tervet. Ha már van kialakult arculat, annak elemit felhasználom, vagy igény esetén megtervezem az arculatot.
  2. A weboldal funkcióinak kialakítása:  ekkor történik a wordpress sablon személyre szabása, a struktúra kialakítása, valamennyi szükséges funkció beépítése.
  3. Majd következik a kapott képek és tartalom felhasználása, amikor már majdnem a végleges verziót látjuk.
  4. A Technikai SEO és On-Page SEO szempontjainak figyelembe vételével beállítom a szükséges technikai részeket (elsődleges kulcsszavak, meta leírások, képek alt leírása, oldalak címe, címsorok, paragrafusok, oldaltérkép).
  5. GDPR kompatibilitás véglegesítése: a megfelelő bővítmények segítségével adatvédelmi szempontból is szabályossá alakítom a weboldalt.
  6. A weboldal végleges tesztelése különböző böngészőkben és különböző méretű képernyőkön: a vizuális megjelenés még ekkor is módosulhat.
  7. Mérőkódok integrálása (Google Analytics, Google Search Console): telepítem a weboldal látogatottságának elemzéséhez szükséges szoftvereket.
  8. Mérőeszközök segítségével ellenőrzöm a weboldal betöltési sebességét, szabványosságát, valamint keresőbarát felépítését.
  9. Végül előkészítem az automatikus biztonsági mentéseket a későbbiekre.

A weboldalt teszt verzióját publikálom, valamint minden információt továbbítok az adminisztrációs felületre való belépéshez és a mérőkódok lekéréséhez.

A weboldal nem egy kész termék, folyamatosan karban kell tartani, frissíteni. Már működő weboldaladdal kapcsolatban felmerülő kérdésekkel, fejlesztési ötletekkel, problémákkal Ügyfelem a későbbiekben is fordulhat hozzám. Emellett lehetőség van karbantartási csomagot kérni, mely eseti jelleggel, vagy rendszeres havidíjas elszámolásban is igényelhető.

 

Miért jó a Facebook?

A Facebook a világ legnépszerűbb közösségi oldala, amely több milliárd regisztrált felhasználóval rendelkezik. Magyarországon 5 millió feletti a felhasználók száma, ugyanakkor sokkal aktívabban vesznek részt a Facebookon, mint bármely más közösségi oldalon! A Facebook a nagyobb, közepes és kisebb vállalatok számára egyaránt segíthet a növekedésben, ha megfelelően használják. Mivel az egyik leghatékonyabb marketingkommunikációs csatornának számít, fontos odafigyelni a menedzselésére.