Milyen hosszú az ideális Facebook és Instagram poszt?

Milyen hosszú az ideális Facebook és Instagram poszt?

with Nincs hozzászólás

Akik üzleti célból használják a közösségi média platformokat, fontos tudniuk, hogy mikor és mit érdemes közzé tenniük ezeken a felületeken, milyen típusú posztoknak nagyobb az elérési rátája.  A nagyobb elérést generáló posztokat ugyanis a Facebook algoritmusa előrébb sorolja, ezáltal kisebb befektetéssel nagyobb eredmény érhető el. Az eredmény pedig nem csak a hirdetést megtekintők számában mérhető: ha az adott poszttal sikerül látogatót irányítani a weboldalunkra, vagy üzletünk fizikai helyére, és a látogatásból vásárlás is lesz, akkor már konverzióról beszélünk, és igazán elégedettek lehetünk!

Számos marketingkutatást végeztek már a témában, melyek eredményei iránymutatásként használhatók üzleti stratégiánk megalkotásakor.

 

Facebook poszt

2018 elején a Facebook algoritmust változtatott: az új rendszer a közösségépítést, az interakciókat, a barátokat és a helyi híreket helyezte előtérbe. Az lett a cél, hogy a felhasználó minél minőségibb időt tudjon a Facebookon eltölteni. Ezzel együtt az üzleti hirdetések organikus elérése drasztikusan lecsökkent. A vállalatoknak egyre ügyesebbnek kell lenniük, megtalálni a célcsoportjuk érdeklődésének megfelelő hirdetések típusát.

Egy friss 2018-as kutatás során (buzzsumo.com) 777 millió Facebook posztot vizsgáltak meg. Az eredmény igen tanulságos:

A legnagobb elérést biztosító Facebook poszt típusa egyértelműen a videó. Egy videónak legalább 59%-al nagyobb az elérése, mint az egyéb típusú posztoknak. Második helyen a kérdés jellegű posztok vagy közvélemény-kutatások állnak, hiszen ezek jelentős interakciót (hozzászólást) generálnak. A standard képes hirdetések a harmadik helyen vannak, a megosztott linkek és a nyereményjátékok pedig a lista végére kerültek, érdekes módon.

 

A Facebook posztolásra legalkalmasabb idő szintén egy nagyon sarkalatos kérdés. Főszabály, hogy ismerned kell a célcsoportodat, mivel minden célcsoport más és más. Érdemes tesztelni, kinél melyik időpont válik be a legjobban. Az azonban általánosságban elmondható, hogy a legérdemesebb este posztolni, mégpedig 9 és 11 óra között.

És az sem mindegy, a hét melyik napján posztolunk.  A kutatás szerint erre a legalkalmasabb nap a vasárnap, míg a legkevésbé sikeres a péntek.  Ha jobban belegondolunk, mi sem szívesen olvasgatunk üzleti célú posztokat a munkahét vége felé, amikor pénteken már mindenki a hétvégére készül. Vasárnap este viszont kezdünk ráhangolódni az előttünk álló munkahétre, így nyitottabbak lehetünk az ilyen tartalmú hirdetések elolvasására.

 

Milyen hosszú az ideális Facebook poszt?

A fenti kutatás részletesen kielemzi karakterszám szerint is a posztok eredményességét. Ha jól szeretnénk csinálni, mindenképpen maradjunk 50 karakter alatt az organikus elérésű poszt írásánál. Rövid, tömör, figyelemfelkeltő szöveget írjunk, a kevesebb több elve érvényesüljön. És természetesen vegyük figyelembe a célközönségünk összetételét, igényeit.

A fizetett Facebook posztok hossza 5 és 18 szó között legyen. Elemzők szerint az ideális fizetett poszt címsora 5 szóból, a kép alatti szöveg 14 szóból, a konkrét leírás pedig 18 szóból álljon.

 

Facebook videó

Míg korábbi kutatások azt bizonygatták, hogy az optimális Facebook videó hossz 30 mp-60 mp közötti, addig a buzzsumo.com legfrissebb elemzése ezt megcáfolni látszik.  Az ő vizsgálati eredményeik szerint az ideális hossz 3-4 perc közötti, és a rövid, 1 perc alatti videók produkálnak a legalacsonyabb elérést.

 

Instagram poszt

A Instagram egyértelműen a vizuális kommunikációra épül.  Lenyűgöző fotókat és videókat tehetünk itt közzé, és ha a vizuális megjelenést megfelelően tudjuk kombinálni egy sikeresen megírt szöveggel, akkor már nagyon jó úton járunk 😊

Az elemzők szerint az organikus Instagram poszt ideális hossza 138-150 karakter között van. A jó insta bejegyzés értéket teremt, kifejezi a márka személyiségét, és további cselekvésre ösztönzi az olvasót. Itt karakterszámban nincs olyan szigorú limit, mint a Facebooknál, akár 2200 karakter hosszan is írhatunk. De fontos tudni, hogy a felhasználó gyorsan végig görgeti a feed-et, így szintén érdemes figyelemfelkeltő módon fogalmazni.

A fizetett Instagram hirdetések maximum 125 karakter hosszúak lehetnek.

És hogy hány hashtag az ideális? Posztonként 5-9 hashtag-et használjunk (habár akár 30-at is engedélyezne az Instagram), és egy hashtag maximum 24 karakter hosszú legyen. A sok hashtag indokolatlan használata nem eredményez jobb elérést, inkább a minőségre törekedjünk, ne a mennyiségre.

Forrás: buzzsumo.com, blog.hootsuite.com