A logó egy cég, szervezet vagy szolgáltatás egyedi, jól felismerhető, azonosításra szolgáló jele, minden vállalati designnak az egyik központi eleme. A logó elsődleges célja a megkülönböztetés. Az egyértelmű jelölés megkönnyíti a tájékozódást a piac szereplői között.
EREDETI
Jártunkban-keltünkben ma már számos remek példát láthatunk ütős logókra. Ezekből nyugodtan inspirálódhatunk, azonban érdemes eredetiségre, egyedi ötletekre, speciális megoldásokra törekedni, hiszen a logó csak így tud kitűnni a „logók tengeréből”, ezzel is erősítve a márka, vállalat identitását, ismertségét.
TESTRE SZABOTT
Ahogyan az egész arculatot, magát a logót is az adott vállalkozásra, márkára, témára, célközönségre szabva kell elkészíteni. A logónak egész megjelenésében, színek, betűtípusok, stílus, hangulat tekintetében is mindazt a mögöttes tartalmat (értékek, érzések, attitűd) kell közvetítenie, melyet az adott brand prezentálni szeretne a külvilág felé.
SOKOLDALÚ
A logót mint a legfőbb arculati elemet sokszor, sok helyen használja egy cég. Névjegykártyán, óriásplakáton, bélyegzőn, molinón, online felületen, nyomtatott verzióban, színesben, feketében, vagyis sokféle méretben és formában. Ezért egyértelműen vektorgrafikus alakzatra van szükség, hiszen ez megőrzi élességét és kiváló minőségét, bármilyen átméretezésnél és átszerkesztésénél. Továbbá nemcsak eredeti színeiben, hanem monokróm verzióban is jól kell működnie, azaz egy-egy színben és fekete-fehér változatban is jól kell kinéznie. Bélyegzőn használva, vízjelként alkalmazva, fekete-fehér nyomtatásban és képernyőn szemlélve is jól láthatónak, egyértelműen felismerhetőnek kell maradnia.
EMLÉKEZETES
A jó logó egyszerű, mentes mindenféle extra effekttől, hatékonyan felismerteti, beazonosítja az adott márkát, könnyen megjegyezhető, emlékezetes. A nagy brandek logói éppen ilyenek. Az ikonikus logókat mindenki felismeri, az emberek fejében rögzül a színviláguk, a betűk típusa, stb. Az ilyen típusú logók képesek érzelmeket kiváltani, hatást és benyomást gyakorolni, figyelmet felkelteni, pozitív benyomásokat kialakítani.
IDŐTLEN
Szintén az ikonikus márkák logóját jellemzi az időtlenség. Egy jó logót nem az aktuális trendek határoznak meg, befolyásolnak, tehát nem kell csak azért átalakítanunk az adott logót, mert éppen új logódesign trend látott napvilágot. A hatásos logó inkább hagyományos és időtálló mint trendi. Persze a nagy brandek logóját is időnként frissítik, finoman redizájnolják.
Forrás: webdesignsuli.hu