Miért jó a vállalati Facebook oldal?

with Nincs hozzászólás

A Facebook a nagyobb, közepes és kisebb vállalatok számára egyaránt segíthet a növekedésben, ha megfelelően használják. De hogyan is célszerű egy vállalati Facebook oldalt menedzselni?

Íme a legfontosabb lépések:

 

1. Hozd létre az oldalt!

– Ha esetleg még nem tetted, regisztrálj a Facebookra. Ezután az üzenőfalad bal oldali sávjában (általában az oldal legalján) keresd meg a Létrehozás/Oldal pontot, majd kattints az „Oldal létrehozása” gombra.
– Jelöld meg, hogy a céged melyik kategóriába tartozik, és azon belül is milyen tevékenységet végez (például egy mozi esetében a Helyi vállalkozás vagy hely/Mozi opciókat, cím  megadásával).
– Ha szükséges, add meg a kódot, amit a rendszer az oldal elindításához kér.

 

2. Töltsd meg tartalommal!

– Kattints a Névjegy menüpontra a bal oldalon, és tölts ki minél több mezőt! A látogatók itt a vállalattal kapcsolatos legfontosabb információkat keresik, így ne marketingszöveget írj, hanem lényegre törő és informatív leírást.
– Válassz profilképet! Általánosabb kép helyett érdemes olyat választani, amely konkrétan a céghez köthető (pl céglogó), hiszen a kereséskor ez alapján azonosítható legjobban a vállalat. Ügyeljünk arra, hogy ne csak a nagy profilkép, hanem a kisebb, bejegyzések mellett megjelenő változat is jól azonosítható legyen.
– Frissítsd az állapotod! Az oldal elindulásának örömére írd meg az első bejegyzést, ami az üzenőfalon megjelenik.

 

3. Kommunikálj!

– Az üzenőfalon ossz meg a vállalattal kapcsolatos érdekes információkat, a tevékenységéhez vagy a termékeihez kapcsolódó érdekességeket. Minden jól jöhet, ami érdekelheti a vállalati oldal rajongóit.
– Kutatások bizonyítják, hogy a kevesebb de minőségi tartalom hatékonyabban segíti a marketing célokat, mint a gyakori posztolás. Így kevesebb lesz a megjelenő tartalmad, viszont azok nagyobb figyelmet fognak kapni (miközben jobb minőségűek is, ami esetleg a későbbiekben visszahat a kattintásokra). A túl sok posztolás immunissá teszi az embereket, így ezzel esetleg követőket veszíthetsz.
– Posztjaink 80-90 %-a legyen értékes, tartalmas információ a felhasználó részére, és csak a maradék 10-20% legyen kifejezetten eladási célzatú marketing szöveg.
– Hozz létre albumokat és tölts fel fényképeket – ezek nem csak további információkkal szolgálnak a vállalattal kapcsolatban, de a középső oszlop tetején is megjelennek, így színesítik az oldalt.
– Használj alkalmazásokat! A Facebook számos lehetőséget biztosít arra, hogy kreatív módon tartsd a kapcsolatot a rajongókkal. Ilyen például egy-egy szavazás indítása vagy fórumok létrehozása.

 

4. Gyűjts rajongókat!

– Minél több érdekes és informatív tartalom van az oldalon, annál valószínűbb, hogy elkezdik lájkolni a Facebook felhasználói. A kezdeti lépések után azonban ezt a folyamatot magad is segítheted. Az oldalt ajánlhatod saját ismerőseidnek, de a Facebook lehetőséget biztosít arra, is, hogy e-mail címeket adjunk meg, vagy akár a komplett céges levelezőlistánkra küldjünk egy értesítést. Ezekkel azonban érdemes óvatosan bánni, nehogy néhány partner zaklatásnak vegye.Lájkolásra ösztönözheted az oldaladra tévedő látogatókat egy szép nyitóoldallal is, amelynek elkészítéséhez érdemes hozzáértő grafikus segítségét kérni 🙂
– A Facebookon többféleképpen is hirdetheted is az oldaladat, illetve a vállalat szolgáltatásait – ezek egy része ugyanakkor fizetős szolgáltatás.
– Együttműködéseken keresztül is szerezhetsz lájkolókat – például egy másik oldal tulajdonosával megállapodhatsz arról, hogy kölcsönösen népszerűsítitek egymás tartalmait.

 

5. Reagálj a rajongók kommentekre!

– Attól függően, milyen sok illetve milyen aktív rajongótábort sikerül összegyűjtened, előbb-utóbb számítanod kell arra, hogy a rajongók is írnak az üzenőfaladra (amennyiben nem tiltod ezt meg az oldalbeállításoknál), vagy kommentálják a bejegyzéseidet. Ezekre érdemes valahogy reagálni (akár egy lájkolással), hogy a rajongók lássák, a vállalati Facebook-oldalon keresztül valóban lehetőség van az interaktív kapcsolattartásra! Minél előbb reagálsz, annál jobb!
– Mivel elkerülhetetlen a negatív bejegyzések, kommentek megjelenése is, ezekre előre fel kell készülni. Döntsd el, hogy hol van az a határ, ameddig elmehetnek a kommentelők (például a trágárság terén), és ha ennek nem felel meg egy bejegyzés, töröld. Amennyiben jogos a kritika, kérj elnézést, és próbálj megoldási javaslatot nyújtani! Mindenképpen érdemes úgy reagálni, hogy az érintett mellett a többi rajongó is lássa, törődsz a visszajelzésekkel.

 

Írj nekem, kérd egyedi árajánlatomat!